Tržby a zisky výrobcov cukroviniek

chocolate-183543_1920Analytici z portálu IndexPodnikateľa pripravili prehľad tržieb a ziskov slovenských výrobcov kakaa, čokolády a cukroviniek. Rebríček Top 10 výrobcov cukroviniek je spracovaný z hľadiska výšky tržieb a zisku na 47 podnikateľských subjektoch z dostupných údajov za rok 2015.

„Lídrom v tomto odvetví je jednoznačne Cloetta Slovakia s najvyššími tržbami vo sume viac ako 70 miliónov eur,“ hovorí zakladateľ portálu IndexPodnikatela.sk Branislav Vaculčiak. „Výrobky tejto nadnárodnej firmy by ste však hľadali v našich obchodoch zbytočne. V Leviciach, kde sídli táto spoločnosť, totiž vyrábajú cukrovinky rôznych značiek, ktoré sú exportované do zahraničia, predovšetkým do Švédska. Ide napríklad o značky ako Red Band, Mynthon alebo Läkerol.“ Druhé najvyššie tržby, viac ako 26 miliónov eur, má spoločnosť Mondelez SR Production, ktorá u nás vyrába obľúbené Figaro. Tretím v poradí je firma I.D.C. LOLLY, ktorá vyrába produkty značky Sedita. Táto spoločnosť dosiahla v minulom roku tržby vo výške takmer 12 miliónov eur.

cukr1

Z hľadiska zisku po zdanení sa poradie na prvých troch priečkach nemení. „Cloetta Slovakia, s.r.o. mala v roku 2015 najvyšší zisk po zdanení spomedzi výrobcov cukroviniek, a to vo výške takmer 5 miliónov eur. Na druhom mieste v TOP 10 je Mondelez SR Production so ziskom 1,43 milióna eur. Za nimi nasleduje I.D.C. LOLLY, s.r.o. so ziskom necelých 260 tisíc eur. Ako môžeme vidieť, medzi prvými troma výrobcami sú veľké rozdiely v zisku. Majú však jednoznačne najvyššie zisky, pri ostatných firmách sa pohybujú zisky iba v desaťtisícoch alebo tisícoch.“ hovorí ďalej Branislav Vaculčiak z portálu IndexPodnikatela.sk. Zaujímavá je aj informácia že až 25 z analyzovaných 47 firiem vykázalo za rok 2015 stratu, čo je viac ako polovica. Najvyššiu stratu, až 77 tisíc eur, zaznamenala CACAOTICA, s.r.o., ktorá sa v rebríčku najvyšších tržieb umiestnila na šiestom mieste. Tento fakt vypovedá o tom, že tržby by nemali byť jediným ukazovateľom, na ktorý sa podnikatelia pozerajú pri zhodnocovaní finančného zdravia podniku.

cukr2

Analytici IndexPodnikateľa sa ďalej pozreli aj na TOP firmy cez ukazovateľ rentability aktív. Ten má z hľadiska vzájomného porovnania medzi podnikmi oveľa vyššiu výpovednú hodnotu. Rentabilita aktív hovorí o tom, koľko centov čistého zisku vyprodukuje 1 euro majetku. „Giraffe Bakery s.r.o. dosiahla rentability aktív vo výške 48,77 %. To znamená, že na 1 euro majetku pripadá takmer 49 centov čistého zisku, čo je naozaj výborný výsledok. Na druhom mieste sa umiestnila CUKRÁREŇ KLAUDIA, s.r.o., pričom v tejto firme 1 euro majetku vyprodukuje približne 25 centov čistého zisku. Prvú trojku uzatvára BELGIAN CHOCOLATES 4 U s.r.o., pričom na 1 euro majetku pripadá takmer 13 centov čistého zisku,“  vysvetľuje Branislav Vaculčiak z IndexPodnikatela.sk.

cukr3

Podiel najväčších podnikov pôsobiacich vo výrobe cukroviniek (Cloetta Slovakia s.r.o., Mondelez SR Production s.r.o., I.D.C. LOLLY, s.r.o.) na celkových tržbách v odvetví je až 91,82%. Zvyšných 8,18% vyprodukujú ostatné firmy v odvetví.cukr4

Vypracovali: Ing. Simona Šályová, Ing. Branislav Vaculčiak

Možno sa Vám bude páčiť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>